VIVA

Protest przeciwko reklamie firmy Cropp Town – wyślij email!

Otrzymaliśmy wiele zgłoszeń od osób, które są zbulwersowane nową kampanią reklamową firmy Cropp Town. Pomysł opiera się na animacji i zdjęciach koszatniczki rozcinanej na pół. Co prawda po przecięciu mysz krwawi na zielono a zamiast wnętrzności jest owoc kiwi ale nadal pomysł budzi zastrzeżenia wielu osób.<br />Istnieje uzasadnione podejrzenie, że część bardzo młodych osób na zasadzie naśladownictwa spróbuje rozciąć zwierzę, żeby sprawdzić jak faktycznie wygląda w środku. Brzmi to nieprawdopodobnie ale nasza rzeczywistość pełna jest doniesień o znęcaniu się dzieci nad zwierzętami a kampanię Cropp Town można odebrać jako zachętę do niego.

W naszym przekonaniu zachodzi podejrzenie złamania Ustawy o Ochronie Zwierząt &#8211; art. 16 pkt 6, który brzmi <i>&#8222;Zabrania się propagowania lub upowszechniania drastycznych scen zabijania, zadawania cierpienia lub innej przemocy, ze strony człowieka, której ofiarami są zwierzęta, chyba że sceny te mają na celu napiętnowanie okrutnego zachowania wobec zwierząt.&#8221;</i>

Niestety formularz kontaktowy na stronie http://cropptown.pl nie działa ale zachęcamy do wysyłania Waszych uwag do właścicieli sieci &#8211; Spółki LPP (są również w posiadaniu sieci Re-Kids i RESERVED) &#8211; można załączać dobrej jakości zdjęcia efektów propagowania przemocy wobec zwierząt. Dane kontaktowe (telefon, faks, mail) można znaleźć na stronie http://www.lpp.com.pl/kontakt.htm adres mailowy to: mailto:lpp@lpp.com.pl oraz mailto:tgardziewicz@lpp.com.pl

Nasza propozycja maila/faksu (nie wahajcie się napisać własnej treści):

<i>Jako klient Państwa sklepów zwracam się z prośbą o wycofanie kampanii reklamowej wykorzystującej wizerunek koszatniczki przecinanej na pół. Uważam, że ten pomysł może zachęcać młode osoby do samodzielnego sprawdzenia jak wygląda przepołowione zwierzę. Ponadto upowszechnianie scen przemocy wobec zwierząt jest sprzeczne z polskim prawem &#8211; Ustawą o Ochronie Zwierząt. Proszę o poinformowanie mnie o Państwa decyzji, gdyż nie zamierzam w przyszłości wspierać swoimi pieniędzmi nieetycznej reklamy firmy LPP/Cropptown.

Z poważaniem
Imię i Nazwisko </i><b>(nie zapomnijcie wstawić swoich danych)</b>
<br>
<b>Zachęcamy do rozmowy na ten temat na naszym forum: http://vegie.pl/topics34/628.htm</b>
<br>
<b>Uwaga! Reklamy po naszej akcji już zostały lekko zmodyfikowane – podtrzymajmy presję!</b>
<br><br /><a href="http://www.lpp.com.pl/kontakt.htm" target="_blank">www.lpp.com.pl/kontakt.htm</a> (tu są dane do wysłania protestu)
http://cropptown.pl (tu można obejrzeć animację nie piszcie bo formularz kontaktowy nie działa – zwraca maile)
http://vegie.pl/topics34/628.htm – forum
<br>

Skip to content