VIVA

Rada Reklamy przyznaje nam rację w sprawie CROPP TOWN!

Zespół orzekający uznał, że przedmiotowa reklama narusza art. 2 ust.1 oraz art. 21 Kodeksu Etyki Reklamy, a także art. 17 ust. 6 ustawy o ochronie zwierząt. Reklama wykorzystująca wizerunek rozciętej myszy i pokazująca moment jej rozcinania epatuje przemocą.<br />Kilka tygodni temu otrzymaliśmy wiele zgłoszeń od osób zbulwersowanych reklamą firmy Cropp Town. Dzięki Waszej pomocy drastycza reklama na stronie Cropp Town została zmodyfikowana a po kilkunastu dniach wysyłania maili z protestami, została usunięta! Teraz otrzymaliśmy odpowiedź od Rady Reklamy, która podziela nasze wszystkie wątpliwości odnośnie kontrowersyjnej reklamy:

&#8222;Skarżący w prawidłowo złożonych skargach podnosili, że reklama wykorzystująca wizerunek rozciętej myszy i pokazująca moment jej rozcinania, epatuje przemocą i zachęca do okrucieństwa wobec zwierząt.
Skarżący podnosili również, że część bardzo młodych osób, na zasadzie naśladownictwa spróbuje rozciąć zwierze, żeby sprawdzić jak faktycznie wygląda w środku. Ponadto w opinii Skarżących zachodzi podejrzenie naruszenia przepisu ustawy o ochronie zwierząt, który stanowi, że zabrania sie propagowania lub upowszechniania drastycznych scen zabijania, zadawania cierpienia lub innej przemocy, ze strony człowieka, której ofiarami są zwierzęta, chyba że sceny te maja na celu napiętnowanie okrutnego zachowania wobec zwierząt.
Zespół orzekający uznał, że przedmiotowa reklama narusza art. 2 ust.1 oraz art. 21 Kodeksu Etyki Reklamy, a także art. 17 ust. 6 ustawy o ochronie zwierząt. Reklama wykorzystująca wizerunek rozciętej myszy i pokazująca moment jej rozcinania epatuje przemocą."
<br><br />wypowiedz się na forum -> http://vegie.pl/topics33/645.htm
pełen tekst stanowiska RR -> http://viva.org.pl/akcjens/UchwalaZO25_07LPP-1.pdf
news o akcji przeciwko reklamie -> http://viva.org.pl/index.php?&id=19&backPID=19&begin_at=10&tt_news=188&cHash=f713561992
<br>

Skip to content