Filmowy superbohater Disneya, pies Piorun, zachęca do adopcji zwierząt w kampanii Fundacji Viva! Akcja dla Zwierząt.
Warszawa, 14 lutego 2009 r. – W tym roku Walentynki będą okazją, żeby okazać serce nie tylko ludziom, ale także 100 tysiącom zwierząt, które czekają na miłość w polskich schroniskach. 14 lutego rusza kampania zorganizowana przez Fundację Viva! Akcja dla Zwierząt we współpracy z The Walt Disney Company, Imperial CinePix Sp. z o.o. i wydawnictwem Egmont. Nadchodzącej premierze filmu DVD "Piorun"; (21 kwietnia br.) towarzyszyć będą konkursy dla dzieci, wystawa z udziałem znanych polskich aktorów dubbingujących film i spotkania adopcyjne. Kampanię promować będzie Disneyowski pies Piorun – kundelek, którego pokochały dzieci i dorośli na całym świecie.
<br />Piorun, bohater animowanego filmu Disneya, dowodzi, że każdy zwierzak – nawet kundelek ze schroniska, może stać się superbohaterem. Podobnie jak tysiące psów i kotów, które żyją w schroniskach i domach tymczasowych, jest zwyczajny, a zarazem nadzwyczajny. Nie może się pochwalić rzadką rasą ani wyjątkową urodą, ale jeśli dać mu szansę, okazuje się wiernym, bystrym i kochającym towarzyszem życia. Film "Piorun" niesie ze sobą proste przesłanie: każdy zwierzak zasługuje na miłość.
Kampania "Kundle na salony" organizowana przez Vivę! Akcję dla zwierząt adresowana jest przede wszystkim do najmłodszych – dzieci i młodzieży wrażliwych na los zwierząt. Rozpoczęcie akcji 14 lutego nie jest przypadkiem. Kampania ukaże, w jaki sposób nawet drobne gesty miłości mogą odmienić życie bezdomnych czworonogów: dokarmianie bezdomnych kotów, wolontariat w schronisku, działanie w lokalnej grupie działającej na rzecz zwierząt. I największy dar, jaki można ofiarować zwierzakowi ze schroniska: nowy kochający dom. "Kundle na salony" przypomina też, że zwierzęta należy kochać mądrze, a więc zapobiegać bezdomności psów i kotów poprzez sterylizację i kastrację.
W ramach kampanii odbędą się dwa konkursy na najlepsze prace plastyczne przedstawiające zwierzęta adoptowane lub znalezione oraz działania, jakie można podjąć na rzecz bezdomnych zwierząt. <b>Prace zgodne z regulaminem konkursu należy przesyłać na adres e-mail:piorun@viva.org.pl do 30 marca 2009 r.</b>
Pierwszy konkurs, rysunkowo-fotograficzny "Pokochaj (nad) zwyczajnego psa i jego kumpli" adresowany będzie do dzieci w wieku do 10 lat. W drugim konkursie, fotograficznym, będą mogli wziąć udział amatorzy fotografii – młodzież i dorośli. Prace podzielone będą na kategorie: Piorun – pies (nad)zwyczajny (portrety Pioruna i naszych pupili); Superbohater w moim domu (historie adopcyjne); Kumple Pioruna czekają na dom (promocja adopcji); Dokarmiam, przygarniam, kocham (pomoc zwierzętom bezdomnym). Wspólnie z Vivą! prace będzie oceniać jeden z aktorów dubbingujących film oraz Jane Stoykov, fotograf i dyrektor kreatywny agencji reklamowej.
Nagrodzone prace zostaną zaprezentowane podczas wernisażu z udziałem aktorów, którzy dubbingowali film "Piorun". W aukcjach internetowych będzie można również wygrać zdjęcia i filmy z autografami gwiazd. W kolejnych odsłonach kampanii będzie można osobiście poznać kumpli Pioruna podczas spotkań adopcyjnych, m.in. podczas festynu w Światowym Dniu Ziemi na Polu Mokotowskim w Warszawie.
Organizowanej akcji patronuje Borys Szyc (Piorun), Sonia Bohosiewicz (Marlena), Krzysztof Kowalewski (gołąb). Kampanię wspiera dystrybutor filmu "Piorun" Imperial CinePix Sp. z o.o., wydawca filmu The Walt Disney Company oraz wydawnictwo Egmont Polska. Kampania będzie promowana w mediach, publikacjach Egmont oraz poprzez ulotki dołączane do DVD z filmem "Piorun"Część dochodu ze sprzedaży płyt DVD zostanie przekazana na pomoc dla bezdomnych zwierząt.
Akcja jest częścią cyklicznej kampanii Fundacji Viva! "Wybierz Miśka", która ma na celu pomoc schroniskom w adopcji bezdomnych zwierząt oraz promuje sterylizację jako najskuteczniejszą metodę zapobiegania bezdomności. Więcej informacji w serwisie http://www.kundlenasalony.pl oraz http://www.wybierzmiska.pl
<br /><a href="http://www.kundlenasalony.pl" target="_blank">www.kundlenasalony.pl</a> <a href="http://www.wybierzmiska" target="_blank">www.wybierzmiska</a>