VIVA

Fundacja VIVA! zwycięzcą konkursu tygodnika „Newsweek”

25 maja 2009 odbyła się gala rozdania nagród w tegorocznej drugiej już edycji konkursu „100% z 1%” organizowanego przez tygodnik „Newsweek” na najlepszą kampanię reklamową jednego procenta podatku. Fundacja Viva! Akcja dla Zwierząt została laureatem w kategorii spot radiowy!
<br />Fundacja Viva! Jako jedna z nielicznych organizacji prozwierzęcych zgłosiła swoje reklamy do konkursu. Nadesłane przez nas projekty (przygotowane bezpłatnie przez agencję reklamową Scholz&Friends), doceniło jury kwalifikując je do kategorii spot radiowy. Jednak to dzięki głosom miłośników zwierząt oraz sympatyków działań Fundacji nasza reklama 1% zdobyła pierwszą nagrodę! Nagroda ta pozwala nam na wykorzystanie w przyszłym roku podatkowym czeku o wartości 10 000 złotych na kampanię radiową w OpenFm.

Celem konkursu jest wybranie i nagrodzenie najlepszej kampanii mediowej organizowanej przez organizacje pożytku publicznego na pozyskanie 1% podatku dochodowego za 2008 rok. Do konkursu można było zgłosić prace w kategoriach &#8211; plakat lokalny, plakat ogólnopolski, Internet, prasa lokalne (pismo lokalne), prasa ogólnopolska, TV-spot, radio-spot.

Do tegorocznej edycji konkursu swoje prace zgłosiło 235 organizacji pożytku publicznego. Spośród nadesłanych prac, wybrane przez Komisję Konkursową projekty poddane zostały ocenie czytelników/internatów na stronie www.jedenprocent.newsweek.pl. W głosowaniu wzięło udział prawie 20 tys. osób. To od ich głosów zależało, do kogo powędrują cenne nagrody, które zostały wręczone na uroczystej gali.

Zwycięzcą konkursu w kategorii radio &#8211; spot rozstała reklama radiowa Fundacji Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva! przygotowana przez agencję Scholz&Friends Warsawa.

&#8222;Ideą reklamy było pokazanie, że zwierzęta same na siebie nie zarobią&#8221;- mówi Piotr Cedzyński, creative director w agencji Scholz&Friends Warszawa &#8211; &#8222;Dlatego w reklamie wykorzystaliśmy pomysł &#8222;a jak wyglądałaby rozmowa kwalifikacyjna, gdyby o pracę ubiegał się np. koń&#8221;. Oczywiście efekt jest dość komiczny, ale uświadamia istotę problemu i konieczność niesienia przez ludzi pomocy zwierzętom. Jak widać takie podejście spotkało się z uznaniem głosujących internautów.&#8221;

Fundacja Viva! już po raz drugi została laureatem konkursu tygodnia &#8222;Newsweek&#8221;. W ubiegłym roku jej kampania &#8222;Zabierz fiskusowi, oddaj zwierzętom&#8221;, której autorem była również agencja Scholz & Friends Warszawa została nagrodzona w trzech kategoriach. Zdobyła pierwsze miejsce w kategorii plakat ogólnopolski, pierwsze miejsce w kategorii prasa ogólnopolska oraz drugie miejsce w kategorii Internet.

Długoletnia współpraca z agencją Scholz&Friends umożliwia nam profesjonalne i efektywne działanie na rzecz zwierząt. Przygotowane przez agencję kreacje kampanii 1% pozwoliły nam zarówno w ubiegłym roku, jak i w obecnym, uwypuklić potrzebę przekazania podatku na rzecz pokrzywdzonych i bezdomnych zwierząt, które są w pełni uzależnione od ofiarności ludzi. Dzięki przygotowanym reklamom możemy skuteczniej pozyskiwać środki i promować, wśród wielkiej konkurencji organizacji społecznych, okazywanie współczucia również zwierzętom.

Wszystkim osobom, które oddały głos na naszą reklamę bardzo serdecznie jeszcze raz dziękujemy! Otrzymana przez nas nagroda jest dla naszej organizacji bardzo ważnym wyróżnieniem, szczególnie ze względu na zakres naszej. Dzięki tym głosom będziemy mogli jeszcze lepiej i efektywniej działać na rzecz zwierząt.

<br />

Skip to content