VIVA

Wspólna akcja Vivy i agencji reklamowej DDB Warszawa przeciwko bezdomności zwierząt

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Nasza Fundacja dzięki współpracy z agencją reklamową DDB Warszawa, przygotowała nowe materiały i akcje związane ze zwróceniem uwagi na problem bezdomności zwierząt i zachęcające do adopcji zwierząt ze schronisk. Dzięki pomocy agencji – dwóch zespołów kreatywnych – udało nam się bezpłatnie stworzyć dwie reklamy telewizyjne, spot radiowy, reklamę prasową oraz dwa wydarzenia ambientowe, które mają zwrócić uwagę społeczeństwa na problem bezdomnych zwierząt.<br />Reklama telewizyjna jest złożona z dwóch części &#8211; historii &#8222;obroży&#8221; symbolizującej psa, która najpierw zostaje wywieziona do lasu i wyrzucona przez człowieka, a w drugiej części poniewierając się po ulicach trafia w końcu na kogoś z dobrym sercem, kto podnosi ja i zabiera do swojego domu. Spot radiowy oparty zaś jest na popularnej melodii z reksia nawołującego do adopcji zwierząt ze schronisk. Wszystkie te przekazy wspiera także reklama prasowa maszyny z pluszakami. Maszyna hazardowa nosi nazwę schroniska, do którego jak do worka wpadło wiele zwierząt i tylko niektóre mają szczęście się stamtąd wydostać. W symbolicznym schronisku czeka jednak bardzo wiele czworonogów czekających na wyciągnięcie ich stamtąd.

Nagłośnienie tej kampanii jest szczególnie ważne podczas okresu wakacyjnego, gdyż to właśnie teraz najwięcej zwierząt trafia do schronisk. Prosimy, zatem o pomoc i włączenie się w dystrybucję materiałów. Każdy może je obejrzeć, wykorzystać i pomóc nam w ich emisji:

nowy serwis dailymotion – film "obroża":

youtube – film "obroża":

http://pl.youtube.com/watch?v=3Wm4-b2MWs8

do pobrania z naszego serwera:
film "obroża":
http://www.viva.org.pl/filmy/obroza_30_E_big.mpg
http://www.viva.org.pl/filmy/piesek_30_E_big.mpg

spot radiowy:

plakat:
http://www.viva.org.pl/AKCJENS/DDB270792-Schronisko-A4.pdf

Jeszcze raz dziękujemy bardzo serdecznie agencji reklamowej DDB Warszawa za pomoc, zaangażowanie i wyprodukowanie tych materiałów.

W ramach kampanii poszukiwaliśmy także innych możliwych form dotarcia do zwykłych przechodniów i zwrócenia ich uwagi na problem bezdomności. W tym celu sięgnęliśmy do nieszablonowych form działania.

<b>Ambient</b> &#8211; to niestandardowe wydarzenie, które jednocześnie wykorzystuje wszelkie możliwe metody przyciągnięcia uwagi odbiorcy. Jest to innowacyjna i niestandardowa forma reklamy, wykorzystująca konkretne miejsca przestrzeni publicznej, którą cechuje jednorazowość, indywidualność i niszowość. Głównym założeniem działań ambientowych jest oddziaływanie na grupę docelową w sposób świeży i przede wszystkim zaskakujący, przykuwający uwagę, wcześniej niespotykany, tak aby wzmocnić dzięki temu przekaz głównych informacji.

Pierwsze z nich odbyło się 7 kwietnia w samym centrum Warszawy. W jednym z najbardziej uczęszczanych punktów, miejscu wielu spotkań, tuż obok warszawskiej Rotundy stanęła niestandardowa maszyna z pluszakami. Swego czasu popularna maszyna hazardowa została zamieniona na &#8222;Schronisko dla zwierząt&#8221; wypełnione po brzegi pluszowymi kotami i pieskami. Każde zwierzątko zamiast metki miało umieszczoną specjalną etykietę z prośbą o zabranie do nowego domu. Zaciekawieni przechodnie zatrzymywali się i próbowali uruchomić maszynę. Do zainteresowanych przechodniów podchodzili zaś wolontariusze i zaangażowani w akcję pracownicy agencji reklamowej, którzy w rozmowie zachęcali do odwiedzenia schroniska i adoptowania z niego prawdziwego zwierzaka a nie tylko zainteresowania pluszową zabawką.

Drugie wydarzenie umiejscowiliśmy w centrum handlowym Arkadia. Dzięki uprzejmości i pomocy sklepu zoologicznego Kakadu, 12 maja br. na wystawie sklepu pojawił się specjalny ekran filmowy. Wcześniej jednak, kilka tygodni przed tym wydarzeniem, razem z zespołem kreatywnym agencji reklamowej odwiedziliśmy schronisko dla zwierząt w Milanówku. Tutaj wśród wielu wspaniałych zwierząt za serce szczególnie ujął nas jeden psiak, który został gwiazdą naszego filmu. Nagranie filmu trwało wiele godzin. Składa się on, bowiem z dwóch sekwencji &#8211; pierwszego ujęcia kamery, kiedy widzimy psiaka zamkniętego w boksie, smętnie leżącego obok budy, smutnie wyglądającego przez kraty, zaglądającego do miski i znów podchodzącego z nadzieją do drzwi boksu. W drugiej sekwencji sytuacja się zmienia &#8211; piesek zauważa kogoś, podbiega do krat, zaczyna radośnie merdać ogonem i wspinać się na furtkę. W jego oczach widać nadzieję i radość. Te dwa filmy posłużyły do zmontowania specjalnej instalacji, która właśnie została gościnnie wyświetlona na witrynie sklepu w Arkadii. Film zosta zmontowany interaktywnie. W witrynie sklepu zamontowano ekran oraz czujnik ruchu. Z rzutnika wyświetlaliśmy film z pierwszą smutną częścią filmu, jednak w momencie zatrzymania się i podejścia do witryny jakiegoś przechodnia sekwencja filmu nagle zmieniała się i psiak podbiegał do szyby radośnie merdając ogonem. Największe wrażenie oczywiście robiło to na najmłodszych &#8211; dzieci zatrzymywały się, z niedowierzaniem i zaciekawieniem przyglądały się psiakowi i natychmiast biegły do rodziców opowiedzieć im o zachowaniu zwierzątka. Na witrynie sklepu obok ekranu zamieściliśmy także informacje zachęcające do adopcji bezdomnych zwierząt oraz adresy stron internetowych, na których można znaleźć informacje i ogłoszenia adopcyjne.

Przygotowane przez nas akcje będziemy powtarzać i umieszczać w coraz to nowych punktach publicznych. Mamy nadzieję ze dzięki takim akcjom uda się nam zainteresować więcej osób zwierzętami bezdomnymi oraz że dzięki temu więcej z nich znajdzie nowe i kochające domy.

<br /><a href="http://www.wybierzmiska.pl" target="_blank">www.wybierzmiska.pl</a>